דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניצול משברים בשוק ההון 

מאת    [ 02/06/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1889 פעמים ]

משברים גלובלים נובעים מגורמים שונים שהשפעתם שונה בין אפיקי ההשקעה השונים. יועץ השקעות ומנהל השקעות מחפשים בזמנים כאלה את ההשקעות שהגיעו למחירים אטרקטיביים לפי קריטריוניים כלכליים ואמיתיים בשקלול עם מצב השווקים העולמי והשפעתו על אותו תחום.

הפאניקה יוצרת הזדמנויות למשקיעים בעלי הסבלנות. ישנם אפיקי השקעה שמרוויחים ממשברים וישנם הזדמנויות בחברות ואיגרות חוב שמחירם בזמן משבר מגיע לרמות מחירים אטרקטיביים ולא מוצדקים.

משברים שנובעים לדוגמא מאסון כמו רעידת אדמה ביפן, איפשר  לאחר ירידת המחירים האגרסיבית, לבחור מניות כמו חברות תשתית ובניה וחברות למוצרי חילוץ וכדומה, שאסון כזה נותן להם דחיפה כלכלית גדולה.במשבר הבנקים היה ניתן למצוא את הבנקים שפחות נפגעו מהמשבר הפיננסי על סמך ניתוח מצבם הפיננסי במשבר ולחכות שהשוק ירגע כדי שיחזרו לרמות מחירים מוצדקות.

כמובן שאפיקי השקעה כמו סחורות ומטח מאפשרים במסגרת פיזור התיק מציאת הזדמנויות השקעה מעניינות אבל כאן צריך ראיה מקצועית כי מדובר בשווקים מורכבים יותר ויועץ השקעות ומנהל השקעות ידעו למצוא את הסחורה החמה בכל משבר ואת המטבע החזק יותר והאטרקטיבי יותר.

החולשה בשווקים בתקופה האחרונה מורכבת ממספר גורמים ומדינות. מדינות אירופה המרכיבות את גוש האירו מתמודדות עם חוסר שוויון בין המדינות המרכיבות את הגוש. המדינות החלשות כמו יוון שנמצאת במצב של פשיטת רגל ומדינות יותר גדולות כמו ספרד ואיטליה, שנמצאות בחובות גדולים ומהווים מקור לדאגה להמשך הצמיחה. חוסר מנהיגות בגוש האירו גורם להרחבת המשבר ולהגדלת החשש. משבר כזה שגורר איתו את כל השוק הגלובלי הוא משבר מורכב שסיומו אף אחד לא יכול לנבא.

אבל, גם במשבר כזה  ולמרות שאין כרגע זמן לסיומו, מאפשר למשקיעים עם סבלנות לטווח ארוך למצוא את המניות ואיגרות החוב של מדינות וחברות במחירים אטרקטיביים. צריך לדעת לבחור את ההחברות והמדינות שנחשבות יציבות עם תזרימי מזומנים ונזילות גדולים.

חברות גדולות שמוצריהן נחשבים בסיסיים כמו מוצרי מזון ותרופות ממשיכות לחלק דווידנדים ולהראות רווחים גדולים גם בזמני משבר. השקעה במחירים של פאניקה בחברות כאלה עם תשואות דווידנד יציבות לאורך שנים מאפשרות למשקיע לרכוש אותם במחירים אטרקטיביים לטווח ארוך. גם איגרות החוב של חברות כאלה מהוות אפיק השקעה מעניין.

מחירי ההשקעה האטרקטיביים במצבי משבר, נוצרים ממכירות אגרסיביות של קרנות נאמנות וגופים גדולים אחרים, שנאלצים למכור בכל מחיר לנוכח בקשות המכירה שהם מקבלים. קרנות אינדקס וקרנות מתמחות נאלצות למכור במחירים גרועים מבחינתם כדי לספק את היצע המכירות. המכירות מתבצעות בכל התחומים בכמויות שונות, אבל גם חברות שלא נפגעות משמעותית במשבר נופלות במצבים כאלה למחירי סוף העונה.

אבל צריך לדעת שמשבר יכול להימשך גם שנים, ולגרום למשברים נוספים. ולכן כשמשקיעים צריך לקחת בחשבון ירידות נוספות והפסדים גם לאחר הקניה, בידיעה שההשקעה היא לטווח ארוך והרכישה בוצעה בכסף שלא דרוש לשימוש בטווח הקצר, וגם לאחר מספר שנים בדגש למחיר יעד מסוים אותו קובעים ברכישה, ניתן יהיה לחשב רווח לפי תשואה ממוצעת לשנה. כאשר לאחר שלוש שנים תשואה של 40% ויותר, תתורגם לתשואה שנתית מיום הקניה.

במצב של ריביות נמוכות בכל העולם ניצול הזדמנויות במשברים מאפשר למשקיע החכם להגדיל את תשואתו לאורך זמן בצורה מבוקרת. כי לאורך זמן מצב של ריביות נמוכות דוחף את המשקיעים בהדרגה חזרה לבורסה  ופעולות חכמות בזמני משבר בניגוד לכיוון השוק ונטיית עדר המשקיעים באותו זמן יתגלו לאורך זמן כנקודות כניסה אטרקטיביות.

טל דורון מנהל השקעות, אטרקטיב ניהול ושיווק השקעות בע"מ


www.attractiveinvest.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב